
|
HOME OVER ONS DIENSTEN TARIEVEN WERKWIJZE GRATIS INFORMATIE FAQ CONTACT
>>> Naar Home
Algemene
voorwaarden van DenK Financieel
ALGEMEEN
Artikel 1.
Definities:
1. Opdrachtnemer: DenK Financieel
2. Opdrachtgever: Natuurlijke - of rechtspersoon die aan opdrachtnemer
opdracht geeft om werkzaamheden te verrichten.
3. Werkzaamheden: Alle werkzaamheden die de opdrachtnemer in het kader van
een geaccepteerde opdracht verricht.
4. Bescheiden: Alle door opdrachtgever aan opdrachtnemer beschikbaar gestelde
zaken, zoals stukken of gegevensdragers en alle in het kader van de
uitvoering van de opdracht door opdrachtnemer vervaardigde zaken, waaronder
stukken of gegevensdragers.
5. Algemene voorwaarden: Voorwaarden, waaronder werkzaamheden worden verricht
door opdrachtnemer(hierna genoemd AV).
TOEPASSELIJKHEID
Artikel 2.
1. Deze AV gelden voor iedere aanbieding, offerte en/of opdracht waarop
opdrachtnemer deze AV van toepassing heeft verklaard.
2. Op van deze AV afwijkende bedingen kan de opdrachtgever slechts een beroep
doen, als deze nadrukkelijk en schriftelijk door de opdrachtnemer zijn
aanvaard.
3. Aan de in lid 2 genoemde afwijkingen kunnen geen rechten worden ontleend
m.b.t. eventuele later aangegane overeenkomsten.
4. De toepasselijkheid van eventuele inkoop - of andere voorwaarden van
opdrachtgever wordt nadrukkelijk van de hand gewezen.
5. Deze AV zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met
opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.
6. De gedrags - en beroepsregels voor de opdrachtnemer maken deel uit van
deze algemene voorwaarden. De opdrachtgever verklaart de daaruit
voortvloeiende verplichtingen steeds te zullen respecteren.
7. Indien een of meerdere van de bepalingen in deze AV nietig zijn, of
vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze AV volledig
van toepassing. Opdrachtgever en opdrachtnemer zullen alsdan in overleg
treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige; cq,
vernietigde bepalingen overeen te komen. Hierbij wordt zoveel als mogelijk de
strekking en het doel van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.
AANBIEDINGEN EN OFFERTES
Artikel 3.
1. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij opdrachtnemer in zijn
aanbieding of prijsopgave aan opdrachtgever nadrukkelijk anders heeft
vermeld.
2. De door opdrachtgever gemaakte offertes zijn vrijblijvend en hebben een
beperkte geldigheidsduur. Deze geldigheidsduur zal altijd op de offerte
worden vermeld.
3. De prijzen in de genoemde aanbiedingen en offertes zijn exclusief BTW en
andere heffingen van overheidswege , alsmede eventuele in het kader van de
opdracht te maken kosten, waaronder verzend en administratiekosten, tenzij
anders aangegeven.
4. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor toekomstige
opdrachten.
TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
Artikel 4.
1. De overeenkomst komt tot stand op het moment, dat de door opdrachtnemer en
opdrachtgever ondertekende offerte, die is gebaseerd op de door opdrachtgever
verstrekte informatie, door opdrachtnemer is terug ontvangen, onverminderd de
verplichting om aan opdrachtnemer honorarium en kosten te voldoen, indien op
wens van opdrachtgever reeds met de werkzaamheden is begonnen, voordat de
door opdrachtgever ondertekende offerte is retour ontvangen.
2. De door opdrachtgever en opdrachtnemer ondertekende offerte wordt geacht
de overeenkomst juist en volledig weer te geven.
DUUR VAN DE OVEREENKOMST
Artikel 5.
1. Een overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit inhoud,
aard of strekking van de overeenkomst anderszins voortvloeit, of partijen
nadrukkelijk anders zijn overeengekomen.
2. Is binnen de looptijd van de opdracht voor de voltooiing van bepaalde
werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nimmer een fatale
termijn.
3. Opdrachtgever en opdrachtnemer kunnen samen besluiten, de overeenkomst
onder andere voorwaarden te continueren, na hierover bereikte schriftelijke
overeenstemming.
VERPLICHTINGEN VAN DE OPDRACHTGEVER
Artikel 6.
1. Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke de
opdrachtnemer naar zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de
opdracht, tijdig in de gewenste vorm op de gewenste wijze aan opdrachtnemer
ter beschikking te stellen.
2. Indien opdrachtgever voornoemde gegevens en bescheiden niet, niet tijdig
of niet behoorlijk ter beschikking stelt, komen de uit de vertraging
voortvloeiende extra kosten en honorarium voor rekening van de opdrachtgever.
3. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid
van de aan opdrachtnemer verstrekte gegevens en bescheiden, ook indien deze
van derden afkomstig zijn.
4. Indien opdrachtgever daarom verzoekt, worden de verstrekte bescheiden aan
deze geretourneerd.
5. Opdrachtgever is verplicht opdrachtnemer op de hoogte te brengen van alle
informatie, die ter uitvoering van de opdracht noodzakelijk of nuttig is.
Artikel 7.
Opdrachtgever dient opdrachtnemer terstond te informeren als opdrachtgever:
a. van plan is (voorlopige) surseance van betaling aan te vragen
b. (voorlopige) surseance van betaling heeft verkregen.
c. van plan is aangifte van zijn faillissement in te dienen.
d. Bekend is dat een of meer van zijn schuldeisers opdrachtgevers
faillissement heeft/hebben aangevraagd.
e. In staat van faillissement is verklaard.
UITVOERING VAN DE OPDRACHT
Artikel 8.
1. Opdrachtnemer is gehouden de verleende opdracht op deskundige en
zorgvuldige wijze uit te voeren met inachtneming van de gedrags- en
beroepsregels.
2. Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de opdracht wordt uitgevoerd.
3. Opdrachtnemer heeft het recht - indien wenselijk - bepaalde werkzaamheden
door derden te laten verrichten.
4. Opdrachtgever zal niet eerder meer werkzaamheden verrichten en aan
opdrachtgever in rekening brengen dan waartoe de opdracht strekt, dan na dat
hierover eerst overleg is geweest en overeenstemming is bereikt met de
opdrachtgever.
5. Indien is overeengekomen dat de opdracht in fasen zal worden uitgevoerd,
kan opdrachtnemer de uitvoering van onderdelen die tot een volgende fase behoren
opschorten, tot dat de opdrachtgever de resultaten van de daaraan
voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.
GEHEIMHOUDING
Artikel 9.
Opdrachtnemer is - behoudens wettelijke verplichtingen tot openbaarmaking -
verplicht tot geheimhouding tegenover derden, die niet bij de uitvoering van
de opdracht zijn betrokken. Dit betreft alle aan opdrachtnemer verstrekte
informatie, alsmede alle uit de werkzaamheden voortvloeiende (cijfermatige)
resultaten. Tevens betreft dit alle door opdrachtnemer aan opdrachtgever
verstrekte adviezen of andere al dan niet schriftelijke uitingen, die niet
zijn bedoeld om derden hiervan te voorzien.
OPSCHORTING/ONTBINDING
Artikel 10.
Opdrachtnemer heeft het recht de nakoming van zijn verplichtingen jegens
opdrachtgever op te schorten, dan wel alle overeenkomsten met opdrachtgever,
zonder enige in gebreke stelling en zonder zelf tot enige schadevergoeding
gehouden te zijn, geheel of gedeeltelijk te ontbinden een en ander
onverminderd de overige rechten van opdrachtnemer , indien
1. opdrachtgever niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige
verplichting jegens opdrachtnemer.
2. opdrachtgever in staat van faillissement is verklaard of door
opdrachtgever of een derde een verzoek daartoe bij de rechtbank is ingediend.
3. opdrachtgever surseance van betaling heeft aangevraagd of dit al dan niet
voorlopig, aan hem is verleend.
4. het bedrijf van opdrachtgever wordt stilgelegd of geliquideerd.
5. indien beslag op goederen van opdrachtgever wordt gelegd, dan wel indien
opdrachtgever onder bewind of curatele wordt gesteld. Voorts zullen alle
vorderingen van opdrachtnemer op opdrachtgever, uit welke hoofde ook,
terstond en in z'n geheel opeisbaar zijn.
BETALING
Artikel 11.
1. Betaling dient plaats te vinden in euro's zonder enige opschorting of
verrekening, uit welke hoofde ook.
2. Indien opdrachtgever in verzuim is, worden alle facturen van opdrachtnemer
aan opdrachtgever, ook al is de betalingstermijn nog niet verstreken,
terstond opeisbaar.
3. Alle gerechtelijke en buitenrechtelijke incassokosten, die opdrachtnemer
maakt als gevolg van niet nakoming van opdrachtgever van zijn
betalingsverplichtingen, komen ten laste van de opdrachtgever.
4. Door de opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds in de eerste
plaats in mindering van alle kosten, vervolgens in mindering van alle
verschenen rente en tenslotte in mindering van de opeisbare facturen, die het
langst open staan. Zelfs al vermeldt opdrachtgever dat de voldoening
betrekking heeft op een latere factuur en alle lopende rente.
5. In geval van een gezamenlijke opdracht is ieder opdrachtgever individueel
hoofdelijk aansprakelijk voor betaling van het hele factuurbedrag.
RECLAMES
Artikel 12.
1. Reclames m.b.t. de te verrichten werkzaamheden dienen schriftelijk binnen
30 dagen na de verzenddatum van de stukken of de informatie waarover
opdrachtgever reclameert te worden ingediend.
2. Reclames m.b.t. de factuur dienen binnen 8 dagen na ontvangst te worden
ingediend.
3. In geval van een terecht uitgebrachte reclame heeft de opdrachtgever de
keuze tussen aanpassing van het in rekening gebrachte bedrag, of het
kosteloos verbeteren en/of opnieuw verrichten van de afgekeurd werkzaamheden.
LEVERINGSTERMIJN
Artikel 13.
1. Is de opdrachtgever een (vooruit) betaling verschuldigd, of dient hij voor
de uitvoering benodigde informatie en/of materialen ter beschikking te
stellen, dan gaat de termijn waarbinnen de werkzaamheden dienen te zijn
afgerond niet eerder in, dan dat betaling geheel is ontvangen, Cq; de
informatie en/of materialen geheel ter beschikking zijn gesteld.
2. Termijnen, waarbinnen de werkzaamheden dienen te zijn afgerond, zijn
nimmer te beschouwen als een fatale termijn.
3. De overeenkomst kan - tenzij vaststaat dat uitvoering blijvend onmogelijk
is - door de opdrachtgever niet wegens termijnoverschrijding worden
ontbonden, tenzij de opdrachtnemer de overeenkomst ook niet of niet geheel
uitvoert binnen een hem na afloop van de overeengekomen leveringstermijn
schriftelijk aangezegde redelijke termijn.
4. Ontbinding is slecht mogelijk voor zover van de opdrachtgever
instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd.
AANSPRAKELIJKHEID
Artikel 14.
1. Voor alle schade van de opdrachtgever, op enigerlei wijze verband houdend
met, dan wel veroorzaakt door niet, niet tijdige of niet behoorlijke
uitvoering van de opdracht, is de aansprakelijkheid van de opdrachtnemer in
ieder geval beperkt tot maximaal eenmaal het bedrag van het met de
werkzaamheden, waardoor de schade is veroorzaakt, verband houdende in
rekening gebrachte of het in rekening te brengen bedrag over de periode,
waarin de werkzaamheden waardoor de schade is veroorzaakt, zijn verricht.
2. Bij werkzaamheden, die een langere looptijd hebben dan een jaar is de
aansprakelijkheid in ieder geval beperkt tot maximaal eenmaal het bedrag van
het met de werkzaamheden, waardoor de schade is veroorzaakt verband houdende
in rekening gebrachte of in rekening te brengen bedrag over het laatste
kalenderjaar, waarin de werkzaamheden, waardoor schade is veroorzaakt, zijn
verricht.
3. Voor alle indirecte schade, waaronder mede begrepen stagnatie in de
geregelde gang van zaken in de onderneming van opdrachtgever, of andere
bedrijfsschade, op enigerlei wijze verband houdend met , dan wel veroorzaakt
door een fout in de uitvoering van de werkzaamhedendoor opdrachtnemer, is
deze nimmer aansprakelijk.
4. Opdrachtnemer kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor schade, die
direct of indirect verband houdt met de vertraging of met opschorting als
bedoeld in artikel 9 of 12 lid 1. Voorts is artikel 14 in een dergelijk geval
van toepassing.
5. Opdrachtnemer heeft en behoudt te allen tijde het recht om, indien en voor
zover mogelijk, de schade van opdrachtgever ongedaan te maken.
6. Opdrachtnemer kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor beschadiging of
teloorgang van de bij hem of derden opgeslagen gegevens en bescheiden van de
opdrachtgever.
7. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor beschadiging of teniet gaan van
gegevens en/of bescheiden tijdens vervoer of tijdens verzending per post of
koeriersdienst, ongeacht of het vervoer of de verzending geschiedt door of
namens opdrachtgever, opdrachtnemer of derden.
VRIJWARING
Artikel 15.
1. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer tegen alle aanspraken van derden,
welke direct of indirect met de uitvoering van de overeenkomst samenhangen.
2. De plicht van opdrachtgever tot vrijwaring van opdrachtnemer vervalt
indien en voor zover opdrachtgever aantoont dat de schade het directe gevolg
is van een toerekenbare tekortkoming van de opdrachtnemer.
VERVALTERMIJN
Artikel 16.
Voor zover in deze AV niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten en
andere bevoegdheden van de opdrachtgever, uit welke hoofde ook, jegens
opdrachtnemer i.v.m. het verrichten van werkzaamheden door opdrachtnemer in
ieder geval na 12 maanden na het moment waarop de opdrachtgever bekend werd
of redelijkerwijze bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en
bevoegdheden.
TOEPASSELIJK RECHT
Artikel 17.
Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, alsmede de
daaruit voortvloeiende geschillen, is Nederlands recht van toepassing
KvK
Handelsregisternummer 24441799 ● BTW-nummer NL154126330.B01 ●
Beconnummer 580.016 ●
Disclaimer ● Algemene
voorwaarden
|
|